stickmanicken

2012-08-31
13:39:31

Stickedikt!

Två klirrande stickor som slår uti takt
och maska för maska blir till.
Följer jag noga mönstret jag gör
så blir det precis som jag vill.
 
Garner jag har, ett helt litet berg
salig jag blir av mjukhet och färg.
En kofta, en sjal, sockor så rara
och söta små vantar får dockan Sara.
 
Det blir som en form av meditation
när stickorna möts hörs ett entonig ton.
Precis som klockans tick-ticke-tick
ett mantra det blir stick-sticke-stick.
 
Denna fina dikt hittade jag i en av skvallertidningarna på jobbet
och naturligtvis när det handlar om stickning så suger jag åt mej.
 
Här blir det FREDAGSMYS för hela slanten
då vi firade 15 års bröllopsdag igår.
 
Till förrätt;
medelhavsexplosion
 
En medelhavsexplosion
 
Till huvudrätt;
Helstekt oxfilé "gourmet"
 
 
Till efterrätt;
Citroncheesecake.
 
Ha en härlig helg!
 
På återseende!
 
 
Kommentarer:
2012-08-31 @ 15:44:55
#1: Anonym

Fin dikt. Och vilken gourmetmiddag ,tur för Niklas att han fick dig. Kram Annie

2012-09-01 @ 21:19:29
#2: Anette

Grattis i efterskott till bröllopsdagen!!!

Svar: Tack för det!
Mia

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: