stickmanicken

2011-01-25
10:44:43

En vanlig måndag!

Började dagen kl 07.04 med att det började skramla och låta nere från köket, vilket betyder att snickarna har anlänt!

Käkade frukost och började titta på vad jag skulle ta med mej för arbete till stickcafét idag.
detta blev det

Har ju länge velat göra ett par såna vantar.

Hämtade upp min systers svärmor och sedan bar det iväg...

Fick en läxa med mej hem

Jag ska försöka göra dessa tofflor och sedan lära ut det, det blir inte lätt!

När jag kom hem så kom det en överaskning...
   
Min underbara härliga dotter kom med lunch...
Det blev en underbar, jättetrevlig, pysmysig eftermiddag.

Hon följde med till mattaffären för att beställa köksmatta, det blev en matta med svart natursten.
Så här ser köket ut nu

Jag har fått golv.
Mattläggaren kommer i mitten av nästa vecka.

I helgen blir det att fara till Linköping för att välja kakel och köpa sonen en ny dator.

Jag har fått mina sockar färdiga som jag ska ha när jag sover, fryser väldigt mycket om fötterna.

Är inte hundra nöjd med dom, ska prova nya mönstret på drops i fabelgarn istället.

I eftermiddag kommer elekrikern så vi ska bestämma vart jag ska ha alla kontakter.

Det är inte lätt!

På återseende! 

Kommentarer:
2011-01-25 @ 15:33:32
#1: sunna

de tofflorna gjorde jag för hur länge sen som helst, man kunde köpa en färdig materialsats, tror tom att jag har några såna paket kvar nånstans.vantarna ser jättefina ut, och det går ju verkligen framåt med köket puss på dig

2011-01-25 @ 15:58:38
#2: Sussi

Ta många kontakter det behövs fler än man tror. Skönt med golv snart. Kommer nån dag o tittar hur det går. <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: