stickmanicken

2010-09-28
11:57:40

Uppdatering!

Förlåt att jag inte uppdaterat på länge!

Vi var på en underbart rolig minitripp till Tyskland, närmare bestämt Burg.
En jättetrevlig liten kustby med kullerstensgator och trevliga gamla hus och uteserveringar överallt.

Här sitter vi på en av de alla och njuter av kvällen och vimlet.
Det var varmt, ca 20 grader.

Vi käkade gott på hotellet lite senare på kvällen.

Upp på morgonen och käka god hotellfrukost länge!

Sedan iväg till "Calles", vilken är en butik med i stort sett bara vin, sprit och öl.


Här är konsentrationen hög för att få plats med så mycket som möjligt!
Tyvärr blev det inte fler bilder då jag köpte batterier i Tyskland och denna bild var det enda dessa batterier ville ta!

Det blev ca 120 mil tor, gick fort då vi lyssnade på Mari Jungstedt´s "Den farliga leken".
Den räckte inte hela resan.

På söndagen firade vi våran lilla riddare som fyllde 4 år.
Detta hade jag stickat åt honom
   

Fuskpolo, tumvantar och mössa.

 

När vi kalasat färdigt i det nyinflyttade huset, skulle hans mamma och pappa åka och städa gamla lägenheten.
Wille och Wilda följde med oss.

 

Moster och morbror var med till svampskogen.

Plockade 2 korgar och en hink fulla på 1 timme.

Wille hade med sig sitt nya svärd och "skyddaren" så inga träd eller så skulle anfalla oss.
En mysig dag i skogen!


Igår, måndag, var jag till stan och träffade dottern Anna och vi shoppade lite.
Helt underbart roligt hade vi det!
Naturligtvis köpte jag garn, men glömde fota detta och nu har jag börjat sticka på det.
Det ska bli julklappar!
Det får bli förevigat när det är färdigt!

Sammanfattningsvis så har hela helgen varit
 "MYSIG".

På återseende!

Kommentarer:
2010-09-28 @ 23:21:01
#1: sunna

jag har de andra ljungstedt också om du vill lyssna.

2010-09-30 @ 18:34:43
#2: Eva

stor konsentration på "gubbarna"

undra om det var ömtåligt gods i lådorna....skratt!

Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: