stickmanicken

2010-04-27
19:10:30

Doktorsbesök!

Igår var jag på ett för mej så ovanligt som ett läkarbesök.
Jag har psoriasis, så jag ska ju igenligen springa på återkommande läkarbesök, men så är inte fallet för min del!

Jag har inte blivit lyssnad på när jag varit på dessa besök förut, utan bara blivit tilldelad viss medicin och sedan tack och bock.
Inte denna gång!
Denna gång har beställt mej en tid hos en privatiserande docent i hudsjukdomar.
Underbar läkare, kvinnlig.
Hon lyssnade på allt jag hade att säga och kände och klämde och gick igenom min kropp minutiöst.
Det resulterade i inte så många starka kortisonpreparat utan bara några och mera mjukgörande produkter, vilket för mej är bra!
Min psoriasis har tydligen gått ut i mina leder också men inte så farligt ännu, men jag ska hålla koll på detta.

Det fattas en medicin som naturligtvis inte fanns på apoteket!

Nog om detta tråkiga!

Jag håller ju på att sticka massor av hemligheter, men jag har hunnit sticka ettt mobilfodral som skulle ha varit till min nya mobil, men blev för stort så dottern var ej sen att villigt lägga beslag på det.

Och ja Sunna, jag har skaffat mej en Nokia igen, en rosa!



Är lite sugen på att göra ett sådant här hårband, ska nog prova snart!

Nu har jag nattpassen i några nätter!
På återseende!

Kommentarer:
2010-04-27 @ 23:55:46
#1: Anette

Här är det en till som jobbar denna natt och sen är jag ledig några dagar. Jobbar både natt och dag och på så sätt fick vi högre tjänster för flera år sedan.

Vad skönt att få träffa på en läkare som lyssnar, måste vara värt mycket. Har själv inte så stor erfarenhet av läkare mer än att den jag hade som familjeläkare förr inte lyssnade/förstod vad jag menade.

Hoppas du har lugna nätter och kan sova gott om dagarna!

2010-04-28 @ 08:47:36
#2: Johanna

oj vilket fint hårband!!!

skönt med en läkare som lyssnar och att du tog dig tiden att gå!

2010-04-28 @ 09:41:04
#3: Sunna

Duktiga du både Nokia och doktorn, hoppas vi kan ses i helgen. sticka lite och kramas

2010-04-28 @ 20:48:05
#4: Agneta

Vad är det för läkare du går hos? Skulle också behöva en sån för mina hudproblem. Mina besök på hudkliniken i Västervik har mest resulterat i dyra avgifter, krångel med recept och inte mycket hjälp

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: