stickmanicken

2013-03-14
10:21:09

Trodde det skulle bli vår nu...

Men så var inte fallet
 
Så här ser det ut på mitt köksbord, för jag vill tro att våren är på gång!
 
 
Johanna kom med en beställning på babysockar härom dagen.
Jag hade gjort ett par till Wilda när hon var bäbis, med flätor och virkade blommor.
Jag har letat efter mönstret men hittade det inte så det blev att knåpa ihop något!
 
Det blev ett par med falska flätor på skaftet och blommor med en liten pärla i.
 
Sedan blev det ett par med en fläta och påsydda pärlor på.
 
Allt stickat i Vartoftas acrylic-garn.
 
Skulle göra ett par snygga sockar till min svärson Fredrik som fyller år här snart.
Det blidde inte så eftersom de inte gick över ankeln på Niklas och de har lika stora fötter.
 
Detta blev resultatet;
 
Muggvärmare!
Stickat i Drops fabel, efter eget tycke.
 
Nu stundar en helg i Tryserum.
Det ska läras nytt!
Det ska bli tvåändsstickning för hela slanten!
 
 På återseende!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: