stickmanicken

2012-08-29
09:40:49

Göra och göra om!

Tålamod är en egenskap som man måste ha när man stickar...
 
Denna poncho har jag gjort förrut och repat upp och gjort om.
Nu blev den så mycket bättre!
Det är efter ett drops-mönster som jag gjort om.
 
Lade upp 126 m på st nr 4 och stickade 2 varv rätstickning.
Mönstret; Från rätsidan  "1rm, 1 am, 1 rm, 8 am". Börja alla varv med en rm innan mönstret.
Från avigsidan "1 am, 1 rm, 1 am, 8 rm. Även där ska alla varv börja med 1 rm innan mönstret.
Sticka så i 216 varv och avsluta med 2 r varv, maska av.
Gör en till likadan.
 
Blocka delarna.
Sy sedan ihop kortsidan mot långsidan, jag sydde ihop "avslutnings"-sidan med ena långsidan.
 
Garnet jag har använt är Babyalpacka Silk.
 
På återseende!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: