stickmanicken

2010-12-29
17:31:13

Upp och ner!

Här har det varit julfirande...

dan före dan hos mor o far


Morsan i full action med förrätten räktoast

   
Ett glatt gäng som fick 3 sorters lax till varmrätt
gravad lax, lax från Jörn och lax på saltbädd.
Underbart gott!

 
Efterrätt och finporslinet.
Denna efterrätt var min mormors parad-efterrätt
halvfrusna jordgubbar och vispad grädde
Morsan har stylat om den lite med maränger oxå.
Himmelskt gott!

Julafton var väl inte speciellt rolig!

Käkade riktigt otäckt misslyckad risgrynsgröt...har aldrig ätit något så fruktansvärt otäckt...
Svärmor och svärfar kom förbi en liten sväng, vilket var roligt.
Stressa i sig lite julmat och dela ut julklappar innan det var dags att klä om för att åka att arbeta.

Så här såg jag ut när jag åkte omkring i stugorna.

Juldagen var en svart dag, den vill jag glömma!

Annandagen var desto soligare
   
Mina soltroll var här för lite julklappsutdelning och mat

 
Pappa och mamma fick julklappar oxå, fast mamma ville inte vara med på bild...


Igår var jag ledig och vännen Sunna och jag och våra tonårsflickor drog till Norrköping för mellandagsrean, shoppade massor av garn och småsaker, hur underbart som helst.
Stannade en liten kortis hos dottern Anna i stan och lämnade julklappar där och fick en välbehövlig kopp kaffe, TACK !

På väg hem stannade vi på pizzerian för pizza för hela gänget.
När vi kommer ut fullastade med pizzakartonger och hoppar i bilen, går det inte att vrida om nyckeln...
Fattar inte hur det kan bli så på en nästan ny bil...
Det blev bärgare och "gubbarna" fick komma och hämta oss med pizzor och alla påsar...
Man kan nästan se hur tusenlapparna får vingar och flyger iväg...

Så denna helg har sammanfattningsvis varit både upp och ner.

På återseende!

Kommentarer:
2010-12-30 @ 00:02:49
#1: Johanna

oj oj oj låter som en GALEN vecka!

2010-12-30 @ 08:26:39
#2: sunna

Tack själv för en perfekt shoppingdag, och vad tråkigt det skulle vara om inget hände under våra turer, vi kommer ju alltid minnas dem eller hur

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: