stickmanicken

2009-10-26
12:45:19

Ännu en händelserik helg!

I fredags kväll var mannen och jag disco-vakter tillsammans med några till. Jag tror vi var 8 vuxna, det var faktiskt kul! Ida o Viktor skjutsade jag hem vid 23.00 då räckte det tyckte de. Mannen o jag kom inte hem förräns vid 1.00 eller så.

I lördags var vi först på övningskörningskurs kl 9.30. Det var segt att gå upp och vara allert! Intressant, var det iallafall.
Hem och fixa lunch och försöka vila lite!
Ida fixade mej i håret och sminkade mej, så jag var såå tjusig, om man får tycka det själv, hon är jätteduktig!

                               
Mannen stack iväg lite i förväg, för han skulle hjälpa till att severa. Sedan kom Svågern o svägerskan o vännerna M o M, så drog vi till bygdegården. Där fick vi först en välkomstdrink, sedan var det förrätt, någon skagentoast eller dyl. snart kom varmrätten in, potatisgratäng med rostbiff, tomater o inlagd gurka. Efterrätten blev kladdkaka med grädde o frukt. Till detta inmudigades det olika rusdrycker. Sedan spelade bandet "Bergstens 9 med Mia" upp till dans. Det är ett jazzband, de firade 50 år, så det är av den äldre sorten.
Vi dansade hela natten! Glömde bort att jag hade kameran med, typiskt mej.

På söndagen hade jag väldigt ont under mina fötter o i höfterna, förstår inte varför man ska få så ont i höfterna när man har dansat!

Mannen fyllde ju år igår då.  Först kom Anna o Frippe. Utav dom fick han en tvätt o dammsugning av bilen, och en bil av den sorten som han sparar på.
Sedan ramlade Johanna, Robin, Wille, Wilda och Största sonen Rickard in o av dom fick han Ett kort på barnen Wille o Wilda och egethändigt skrivit födelsedagskort av Wille som ska ramas in. Av Rickard fick han en tidning m film o en chokladkaka.
         
När vi var samlade käkade vi lite tacos o umgicks bara vi en stund innan resten av födelsedagsfirarna kom.
    Mannens mamma o pappa, hans bror med dotter, min mamma är det på bilderna, och naturligtvis våra 5 barn med respektive o barn, så vi är ett gäng när vi träffas.
Lite senare på kvällen kom vännerna Sunna o hennes man.
TAck älskade vännen för hjälpen med tröjan, och som alltid lär jag mej något nytt när vi träffas.

TACK ALLA FÖR DENNA HELG, UNDERBART TREVLIGT HELA HELGEN!

Nu måste jag klä om för en arbetskväll, känner inte för att gå ut när det är så här tråkigt väder ute. Bara rusk o regn!
På återseende!
Kommentarer:
2009-10-26 @ 22:33:14
#1: Johanna

jäkla synd med den där kakan!!!!!! :P

2009-10-27 @ 10:28:43
#2: Sunna

Du är vacker som en solig sommardag

2009-10-29 @ 18:22:51
#3: ida

varsågod mamma.. jag älksar dej. ska du vet även när jag är arg <33

2009-10-30 @ 12:54:20
#4: Eva

va trevligt med stor familj....

din dotter säger som min minste alltid säger,vist värmer det !

Jag har inte "svinet" men lugninflamation,så i helgen är barnen hos pappa och jag ska sova o sticka..ler!

Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: